My Kid

My Kid

duminică, 9 octombrie 2011

Iar tre' sa fac un pamflet. Ba, sa-l luati ca atare.

Mi-am amintit de ceva si....sa ma fute Iuda-n cur daca am inteles ceva din teoria lui andrei plesu referitoare la Imnul Romaniei. Citez "Este el funcţional în această calitate? Poate el avea un efect benefic asupra celor care îl cîntă şi care îl ascultă? Şi în ce măsură este el, astăzi, reprezentativ pentru ţară? Răspunsul meu este negativ. Sînt de părere că textul imnului nostru este vetust (inactual), nevrotic, autodenigrator, funebru."
De fapt mint: ceva am inteles din ce-a zis ala acolo dar se supune cu rigurozitate regulii folosite si de altii "sunt cunoscut deci si cand trag o basina pe gura, am dreptate".
Nu, nu ai dreptate, bai spranceana (ca doar ai numai una, mai lunga).
Unde pula mea vezi tu ceva funebru in
"Înalţă-ţi lata frunte şi caută-n giur de tine,
Cum stau ca brazi în munte voinici sute de mii;
Un glas ei mai aşteaptă şi sar ca lupi în stâne,
Bătrâni, bărbaţi, juni, tineri, din munţi şi din câmpii!" ?????????
Sau unde mortii ma-tii si-ai lui Ulise citesti ceva autodenigrator in
"Acum ori niciodată să dăm dovezi la lume
Că-n aste mâni mai curge un sânge de roman,
Şi că-n a noastre piepturi păstrăm cu fală-un nume
Triumfător în lupte, un nume de Traian!?"???????
 Conform analizei extrem de pro-funde a lu nenea asta dolofan, daca unu e-n coma si tu il imbarbatezi si-i sustii moralul spunandu-i "desteapta-te mai baiete" de fapt ceea ce faci este sa il faci sa moara, sa ii adancesti stare aia nasoala. Pacat ca n-a citit Isus analiza lu plesu, ca si-ar fi revizuit atitudinea vis-a-vis de ologu ala cand i-a spus "ridica-te si umbla". Probabil ar fi avut o incredere netarmurita in psihologia de cantina muncitoreasca a lu' plesu si i-ar fi zis aluia : ba strambule, ramai in pula mea  in starea aia de cacat in care esti, da-te-n spume, ca plesu zice ca nu e bine sa te fac sa mergi din nou. Cica ar fi ceva funebru".

Aaaa nene plesule te referi cumva la tonul general al imnului, la per-ansamblu.... AAAA am inteles. Pai per ansamblu,  si poezia Zdreanta e  nasoala cu draci.
Hai ca fac si eu un rezumat:
Poezia descrie aventurile unui caine care fura cu nerusinare, introducand gaina  intr-o stare comatoasa chiar inainte de a ii devora ouale. Insa vigilenta si mereu lucrativa minte a stapanului rezolva problema printr-o metoda extrem de drastica si anume oparirea la limba a javrei hoate prin intermediul unui ou fiert. Mai mult,  poezia confera metode absolut eronate legate de cum sa-ti inveti cainele sa nu mai fure, inducand idei fasciste, gestapoviste de oparire, torturare a animalelor, copilasii riscand astfel sa descopere placerea de a chinui animale mici. In plus, copiii au tendinta sa-si piarda incredere in bucatarese pentru ca animalul spune in gand ca aia "s-a facut a dracului". Deci Zdreanta este o poezie care nu face altceva decat sa provoace dubii, nesiguranta sa invete copiii sa injure de necuratu, sa fure (urmariti tactica de furisare a hotului descrisa pe indelete) si sa chinuie animale. Deci propun scoaterea din folclor. Si la fel sa dispara si Capra cu 3 iezi, Punguta cu doi bani, harap alb si andrei plesu.

 Citez iar din genialitatea omului care are nevoie de-o drujba-n mijlocul capului pentru a-l face sa arate mai uman: 
"(...)Prin contrast, „Deşteaptă-te române!“ descrie un neam aflat în stare comatoasă („somnul cel de moarte“), asuprit constant, pînă la anihilare, de tirani barbari şi duşmani cruzi. În trei din cele patru strofe cîntate în mod oficial, cuvîntul „moarte“ e nelipsit. În celelalte strofe se enumeră, amar, „plăgi fatale“, „intrigă“, „viclene uneltiri“, „a pizmei răutate“, „un jug din seculi“ pe care îl purtăm „ca vitele“ şi alte asemenea orori, de care trebuie să scăpăm, „cu braţele armate“, „acum ori niciodată“. Mai aflăm, că nişte „cruzi“ vor să ne fure pînă şi limba. Ceva ultimativ, de o nemiloasă urgenţă, trebuie întreprins, dacă nu vrem să rămînem „sclavi“ pe pămîntul propriu. Cine nu se conformează „de fulgere să piară, de trăsnet şi pucioasă“. Ni se sugerează şi un sumar, dar drastic program de politică externă: trebuie să strigăm „în lumea largă că Dunărea-i furată“ şi „să dăm dovezi la lume“ că ne tragem din romani. Textul merge pînă acolo încît ne cere să sărim asupra duşmanilor „ca lupii-n stîne“, metaforă stranie pentru un popor de ciobani mioritici, prieteni „tradiţionali“ ai mioarelor, şi nu ai devoratorilor lor… 
Seamana ca un rezumat unui film porno facut de-un puber plin de cosuri, intr-un subsol lugubru si umed. 
Nu inteleg de unde pana unde un indemn la trezire e lugubru.
Pai ce imn vrei sa alegem, ba? Floricele pe campii? Unde dragoste nu e nimic nu e? 

Dar vai, ce se intampla? Al cui e acest imn?? Increeeedibiiillllll??
Haideţi, copii ai patriei
Ziua gloriei a venit!
Contra noastră, de la tiranie
Steagul insîngerat este ridicat!
Steagul insîngerat este ridicat!
Ascultaţi în câmpii
Mugind aceşti soldaţi feroce?
Ei vin pana în bratele noastre
Pentru a sugruma fiii şi soţiile noastre.
Refren
La arme cetăţeni!
Formaţi batalioane!
Sa mergem, sa mergem!
Ca un sînge impur
Sa nu adape pământurile noastre
Ce vrea aceasta hoarda de sclavi,
De trădător, de regi, de intriganţi?
Pentru cine sunt piedicile josnice,
Aceste fiare pregătite de mult timp?
Aceste fiare pregătite de mult timp?
Francezi! Pentru noi, ah! Ce ultragiu!
Ce transformări trebuie sa implice;
Despre noi se gîndeşte
Sa nu întoarcă la sclavia veche! bla bla. Aaaaa e-al francezilor  Pai atunci e bun daca-i al francezilor, ca deh, plesoiu e un intelectual european ce pula lui. Si citind mai departe din eculubranta psihologie a imnului national facuta de bursucul asta fetid, nu pot sa nu remarc ce-am scris mai sus: si anume ca tooaateeee imnurile de pe planeta asta, ce zic eu planeta-n pula mea, din intreaga galaxie, sunt bune..Al nostru nu. De ce? Pai cum de ce, mai cioflingarilor, pentru a e-al nostru.Da' cica ar suna mult mai bine cacatul ala de 3 culori. Pai ba plesule, daca era un imn lugubru si care cica induce o stare comatoasa, de ce gatu ma-sii era interzis de animalele alea de comunisti? Ca pana la urma asta si era dorinta lor: ca romanii sa aiba o stare comatoasa. Deci pe undeva nu bate ce zici matale acolo. Si daca e cineva care poate sa transforme adevaratul ton si adevarata insemnatate a lui Desteapta-te Romane intr-un gangurit patetic si de cacat, daca e cineva de vina pentru asta, atunci persoana este cel'cea care canta imnul. Pentru ca daca o asculti pe Andra balacarindu-si coardele vocale precum eu boasele-n coliva ma-sii iti dai seama ca e ca si cum tunetele ar fi mute. Sau pe marcel pavel cu a sa intonare patetica, pe tonul ala plangacios de poponar adolescentin surprins de ma-sa cu un neon in cur - efectul e acelasi. Deci da, daca-i ascultam pe astia cantand Desteapta-te Romane, chiar ca suna a prohod. Dar daca asculti de exemplu, Corul Flacailor Din Finteiusul Mare sau Corul Armatei cantand acelasi imn, parca-ti vine sa te trezesti, sa iei drujba mentionata mai sus si sa-i faci in final 2 sprancene lu' plesu, sa nu mai arate a ciclop. Asa ca iti zic eu ce vrea sa sugereze imnul asta: si anume sa se trezeasca dracu' poporu asta odata, ca a fost bagat in somnul ala de moarte de tot felul de inteligenti care se pricep la de toate. Si sa se trezeasca poporul - cum ziceam - ca o puka dupa o blenoragie puternica, si sa fute-n gura toti suferinzii de imbecilitate. Hai ca nu mai stau ca trebuie sa ma duc sa-mi pozez scula si dupa aia sa oblig poza sa faca si ea un rezumat. Tot ca a lu' plesu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu